Artykuł sponsorowany
Opony wielkogabarytowe. Gdzie je naprawić lub wymienić na nowe?

Opony wielkogabarytowe. Gdzie je naprawić lub wymienić na nowe?

Opony wielkogabarytowe są produktami specjalnego przeznaczenia. Montuje się je w pojazdach, które wykorzystywane są na placach budowy, w kamieniołomach, kopalniach czy zakładach przemysłu ciężkiego. Każde z tych miejsc reprezentuje różne warunki, którym opony wielkogabarytowe muszą podołać. Ogumienie tego rodzaju powinno być niezawodne i zapewniać niskie koszty eksploatacji, niestety nie jest  niezniszczalne. Gdzie najlepiej je naprawić lub kupić?

Jak zbudowane są opony wielkogabarytowe?

Budowa opon wielkogabarytowych przypomina budowę radialnych opon ciężarowych, jednak różnią się one między sobą ilością oraz rodzajem zastosowanych do ich produkcji materiałów. Istotną różnicą jest karkas radialny. W ogumieniu wielkogabarytowym posiada on wysoko podniesione przewinięcie, co sprawia wrażenie, jakby z boku takiej opony znajdowały się dwie warstwy stalowych linek.  Tak naprawdę wciąż mamy do czynienia z jedną warstwą, z tym że przewiniętą przez drutówkę. W miejscu ,gdzie opona wielkogabarytowa styka się z nawierzchnią znajduje się opasanie stalowe. Składa się na nie od 4 do 6 warstw linek, a ich średnica różni się w zależności od rozmiaru ogumienia. Oponom wielkogabarytowym można przypisać takie same właściwości co oponom diagonalnym innego typu. Sprawdzają się doskonale w maszynach, które poruszają się powoli, ale z dużym obciążeniem.

Wymiana opon wielkogabarytowych

Opony do pojazdów budowlanych czy rolniczych montowane są na felgach trzy lub pięcioczęściowych. Aby dokonać ich skutecznej wymiany, potrzebny jest specjalistyczny sprzęt montażowy. Naprawą i wymianą ogumienia wielkogabarytowego zajmują się profesjonalne firmy, takie jak Kuliszewski Serwis Ogumienia Wulkanizacja. Korzystając z usług specjalistów, mamy gwarancję, że usługa zostanie zrealizowana na najwyższym poziomie. Ogumienie wielkogabarytowe można z powodzeniem poddać regeneracji. Cały ten proces polega na założeniu nowej warstwy z bieżnikiem. Z racji tego, że pojazdy budowlane nie poruszają się po utwardzanej nawierzchni, uszkodzenia opon wielkogabarytowych bywają nieodwracalne. W takiej sytuacji należy wymienić ogumienie na nowe. Decydując się na wizytę w polecanym zakładzie wulkanizacyjnym, możemy liczyć również na zakup ogumienia w konkurencyjnej cenie oraz na bezzwłoczny montaż. Specjaliści z firmy prowadzonej przez Pana Kuliszewskiego, przy każdej wymianie ogumienia, informują właściciela pojazdu o wadach, które występują w maszynie. Chodzi głównie o niesprawny amortyzator, powstałe luzy w zawieszeniu czy nieprawidłową geometrię kół. Dbałość o zadowolenie i bezpieczeństwo każdego klienta to główny priorytet przedsiębiorstwa.

Kategorie
Warto przeczytać
Diagnostyka komputerowa w serwisie samochodowym
Diagnostyka komputerowa jest usługą realizowaną już przez większość serwisów samochodowych. Nowoczesny sprzęt diagnostyczny pozwala szybko i bezproblemowo wykrywać i naprawiać usterki, które mogłyby skutkować poważnymi...
Czym zajmują się stacje kontroli pojazdów?
Kontrolowanie stanu technicznego pojazdu jest koniecznością dla każdego kierowcy, niezależnie od posiadanego przez niego samochodu. W przypadku wszystkich pojazdów starszych, badanie to wykonuje się corocznie. Dla aut...
Jak dbać o układ hamulcowy?
Dobre oświetlenie, poduszka powietrzna, odpowiednie opony – właśnie na te elementy zwraca uwagę większość kierowców, którzy chcą czuć się bezpiecznie w swoich samochodach. Jednak równie ważne jest też prawidłowe...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas