Artykuł sponsorowany
Najczęstsze usterki przekładni kierowniczej w samochodzie. Jak sobie z nimi poradzić?

Najczęstsze usterki przekładni kierowniczej w samochodzie. Jak sobie z nimi poradzić?

Przekładnia kierownicza, która potocznie nazywa się maglownicą, jest częścią samochodu, wchodzącego w skład układu kierowniczego. Jej rolą jest przenoszenie ruchu kierownicy na zwrotnicę. Dzięki temu manewrowi koła skręcają. Jednak nie jest to jedyna rola przekładni, bo umożliwia ona również bezpieczną jazdę autem. Taki istotny element jest jednak narażony na liczne usterki. Jakie są najczęstsze i jak można im zaradzić?

Jakie są typowe niedomagania przekładni kierowniczej?

Najczęściej spotykanym problemem w działaniu maglownicy jest wyciek oleju z układu. Powodem może być korozja zębatki, powstała na skutek dostania się do niej soli z drogi. Najbardziej przykre konsekwencje daje korozja w pobliżu elementów uszczelniających. Tego typu problemy mogą nawet wymagać wymiany.

Innym, nie mniej częstym problemem, jest sytuacja, gdy siła wspomagania spada. Zwykle powodem jest wyeksploatowanie pompy hydraulicznej po długim czasie intensywnej eksploatacji. Zużycie oleju także może dawać takie efekty. Wtedy pomocne jest przepłukanie układu i użycie nowego oleju. Jeśli jednak problem leży w pompie, to można ją wymienić na nową w takim miejscu, jak AutoUkład, gdzie zwykle również wykonuje się regeneracje całych przekładni kierowniczych.

Usterki maglownicy to również wszelkie mechaniczne uszkodzenia jej poszczególnych części. Mogą to być wyrobione zęby przekładni lub uszkodzone tuleje prowadzące listwę zębatą. Problemem mogą być wszelkie nieszczelności, zarówno w obudowie, jak i przy zaworze oleju. Zepsuciu mogą też ulec gumowe uszczelniacze. Dzieje się to stosunkowo często, dlatego podczas każdego przeglądu układu warto się im przyglądać i w miarę potrzeb wymieniać je na nowe.

Wymiana lub naprawa przekładni

Usterki przekładni kierowniczej mogą być różnego kalibru. Niekiedy zachodzi konieczność wymiany całej maglownicy, jednak jest to dosyć spory wydatek. Jeżeli przekładnia nie jest popękana ani złamana, to z powodzeniem można ją poddać naprawie albo regeneracji w odpowiednim warsztacie.

Celem takich działań jest przywrócenie jej wszystkich fabrycznych parametrów. W dobrym warsztacie z regeneracją fachowcy mogą uporać się nawet w ciągu jednego dnia. Aby nie wymieniać całego podzespołu, warto wcześniej przyglądać się osłonom. Niekiedy odpowiednio wczesne zdiagnozowanie ich zużycia skutkuje mniejszymi kosztami, bo tylko one zostaną wymienione.

Całkowita wymiana maglownicy wymaga dodatkowo wymienienia płynu hydraulicznego oraz odpowiedniego ustawienia zbieżności zawieszenia.

 

Kategorie
Warto przeczytać
Najczęstsze usterki mechaniczne w samochodach osobowych
Korzystanie z samochodu to nie tylko szybsze przemieszczanie się i wygoda podróżowania. To również wiele obowiązków związanych z utrzymaniem go. Właściciel musi ubezpieczyć pojazd, regularnie tankować paliwo, dokonywać...
Kompleksowe usługi serwisu samochodowego Euromaster Bus-Service
Poszczególne elementy eksploatacyjne wymagają regularnej wymiany, podobnie jak zużyte lub uszkodzone podzespoły w samochodzie. Warto tego typu czynności serwisowe zlecić profesjonalistom, którzy zadbają o rzetelną...
Dlaczego samochody z LPG zużywają benzynę?
Napęd gazowy nie traci na popularności, ponieważ gaz LPG nie tylko jest o połowę tańszy niż benzyna, ale także znacznie bardziej przyjazny dla środowiska. Emisja tlenku azotu i CO2 jest niższa, niż w przypadku silników...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas