Limit kredytowy – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Limit kredytowy – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Od czasu do czasu saldo na Twoim rachunku osobistym jest zerowe? Jeśli przydałby Ci się dostęp do dodatkowych środków, limit kredytowy może okazać się korzystnym rozwiązaniem. Zanim jednak złożysz wniosek w banku, poznaj najważniejsze informacje i sprawdź, dlaczego to lepsza alternatywa dla kredytu gotówkowego.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Limit kredytowy (linia kredytowa) to dodatkowe środki na koncie osobistym, z których można korzystać tak samo jak z klasycznego debetu. Różnica jednak polega na tym, że kwota dostępnych pieniędzy może być dużo wyższa.

Jak działa limit kredytowy?

Istota działania linii kredytowej jest prosta: właściciel rachunku osobistego korzysta z przyznanych przez bank pieniędzy, zaś spłata następuje w momencie wpływu środków na konto. Oznacza to, że limit kredytowy stale się odnawia, dzięki czemu z pieniędzy można korzystać właściwie bez ograniczeń – aż do momentu wygaśnięcia umowy.

Warto przy tym podkreślić, że kredytobiorca wcale nie musi wydawać od razu wszystkich środków. Nie musi też w ogóle ich wykorzystywać, jeśli nie ma takiej potrzeby, a sięgnąć po nie w razie nieoczekiwanego wydatku.

Na jaki cel można przeznaczyć pieniądze?

Tego rodzaju kredyt, podobnie jak kredyt gotówkowy, można przeznaczyć na dowolny cel. Z pieniędzy można pokryć wszelkie transakcje bezgotówkowe czy internetowe. Można także dokonywać wypłaty gotówki w bankomacie.

Ile to kosztuje?

Linia kredytowa, podobnie jak każdy inny produkt kredytowy, wiąże się z koniecznością poniesienia przez kredytobiorcę kosztów. Chociaż oprocentowanie takiego kredytu może być wyższe w porównaniu z kredytem gotówkowym (wiele zależy od konkretnej oferty banku), całkowite koszty mogą być niższe.

Oczywiście należy liczyć się z tym, że bank pobierze prowizję za udzielenie kredytu, opłatę za przedłużenie limitu na kolejny okres czy opłatę za zwiększenie limitu. Inny jest natomiast sposób naliczania odsetek – tutaj pobierane są wyłącznie od wykorzystanej kwoty. Jeżeli więc nie korzystasz ze środków, nie płacisz odsetek.

Aby oszacować całkowitą wysokość kosztów, warto zwrócić uwagę na RRSO (rzeczywistą roczną stopę oprocentowania). Przykładowo Linia Kredytowa w ofercie Toyota Banku charakteryzuje się RRSO na poziomie 14,82%*.

Jak uzyskać limit kredytowy?

Aby uzyskać linię kredytową, należy złożyć wniosek. Procedura przyznawania tej formy kredytu jest różna – w zależności od banku. W przypadku Toyota Banku jest ona identyczna jak w przypadku ubiegania się o kartę kredytową czy kredyt gotówkowy. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że do otwarcia linii kredytowej potrzebne jest konto osobiste, zwykle nie trzeba przedstawiać dokumentów potwierdzających zarobki – bank ma wgląd do rachunku i na podstawie wpływów przydziela maksymalną kwotę do wykorzystania (zgodnie ze zdolnością kredytową).

*Reprezentatywny przykład dla Linii Kredytowej: całkowita kwota kredytu 4000,00 zł, całkowity koszt kredytu 370,83 zł (obejmuje opłatę przygotowawczą 50 zł, prowizję za przyznanie linii kredytowej w wysokości 1% tj. 40 zł, odsetki w wysokości 280zł  ), oprocentowanie nominalne zmienne oparte na średniej stawce WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca na miesiąc następny plus marża Banku (WIBOR 1M 1,66%; średnia marżę na poziomie 8,34%). RRSO 14,82%, całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta 4370,83 zł. 12 miesięcznych rat równych w wysokości 364,24 zł. Okres kredytowania: 12 miesięcy, przez cały okres limit jest w pełni wykorzystany. Kalkulacja została dokonana na dzień 19.10.2017 na reprezentatywnym przykładzie.

 

Kategorie
Warto przeczytać
L-Shop-Team – tekstylia i akcesoria reklamowe
Firma L-Shop-Team, której polski oddział mieści się w Krakowie, to niemiecka hurtownia tekstyliów reklamowych, sportowych i biznesowych. Ma ogromne doświadczenie, działa w branży tekstylnej od 40 lat. Dysponuje ponad...
Cechy dobrego biura projektowego
Inwestycja budowlana wiąże się nie tylko z dużymi kosztami, ale również z poświęconym jej czasem. Liczą się też efekty, jak na przykład dochód ze sprzedaży mieszkań. O sukcesie inwestycji często decyduje jej projekt, a...
Ekologiczne gadżety reklamowe zdobywają coraz większą popularność na rynku. Firmy coraz częściej sięgają po produkty przyjazne dla środowiska, aby promować swoją działalność i jednocześnie dbać o planetę. W artykule...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×