Artykuł sponsorowany
Serwis i czynności sezonowe przy wynajmie aut

Serwis i czynności sezonowe przy wynajmie aut

Każde auto, nawet takie, które zostało wynajęte długoterminowo, wymaga oczywiście okresowych przeglądów technicznych oraz działań, które mają związek z eksploatacją pojazdu na co dzień. Działaniami tymi zajmuje się wypożyczalnia, co powinno mieć swoje odzwierciedlenie w regulaminie. Tym samym klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Wynajem długoterminowy – czyli jaki?

Każda wypożyczalnia samochodów, taka jak na przykład znana sieciowa wypożyczalnia Abacus Car Rental, sama określa, jakie wypożyczenie pojazdu zaliczyć można do wynajmu długoterminowego. Zwykle jest to kilka miesięcy, a granicy górnej w zasadzie nie ma. Oczywiście w czasie użytkowania samochodu konieczna jest m.in. sezonowa wymiana opon czy wykonanie przeglądu technicznego. Jeżdżąc autem wypożyczonym, trzeba je udostępnić wypożyczalni. To ona zajmuje się organizacją wszelkich działań i pokrywa koszty z tym związane. Z klientem kontaktuje się pracownik wypożyczalni, który informuje o konieczności wymiany opon czy dokonania przeglądu technicznego samochodu.

Który warsztat należy wybrać?

Ustalane jest miejsce dostarczenia pojazdu. Działania tego typu odbywają się w miejscach wytypowanych przez wypożyczalnię samochodów. Tym samym klient nie musi zaprzątać sobie głowy i wybierać odpowiedniego warsztatu samochodowego. Warto jednak pamiętać o tym, że rutynowe kontrole i prace konserwacyjne to nie wszystko. Wypożyczając auto na dłuższy lub krótszy czas, trzeba liczyć się z różnego rodzaju nieprzewidzianymi sytuacjami – usterkami, awariami itd. Wówczas należy skontaktować się z wypożyczalnią i ustalić dalszy plan działania. Co, jeśli usterka nie powstała z winy kierowcy? Okazuje się, że wówczas klient nie ma się czym martwić.

Obowiązki klienta

Wypożyczalnia w 100% pokrywa koszty naprawy, udostępnia auto zastępcze i to takie, które klasą odpowiada klasie pojazdu uszkodzonego. Niekiedy istnieje możliwość dojścia z wypożyczalnią do porozumienia, samodzielnego zlecenia naprawy i jej opłacenia z własnej kieszeni. W takiej sytuacji klient otrzymuje zwrot kosztów na podstawie przedstawionych faktur, ale taka naprawa musi być uzasadniona. Tym samym okazuje się, że to po stronie wypożyczalni stoi serwis czy prace sezonowo w przypadku wynajmowanych samochodów. Jednak i klient ma swoje obowiązki. To on tankuje auto odpowiednim paliwem, uzupełnia poziom płynów, dba o czystość pojazdu w środku i na zewnątrz. Tylko taka współpraca jest korzystna dla obu ze stron – wypożyczalni i wypożyczającego.

Kategorie
Warto przeczytać
Bezpieczna sprzedaż samochodu – kluczowe informacje
Bezpieczna sprzedaż samochodu jest istotna dla ochrony zarówno sprzedającego, jak i kupującego. Umowa kupna-sprzedaży to kluczowy dokument, który formalizuje transakcję oraz chroni interesy obu stron. Warto zwrócić...
Kiedy warto się zdecydować na polerowanie?
Zadbany lakier, bez rys i zadrapań, czysty i właściwie zabezpieczony jest niewątpliwą ozdobą każdego samochodu. Dbałość o wyjątkowe walory estetyczne samochodu przejawiają nie tylko entuzjaści motoryzacji, ale też...
Jak rozpoznać źle wyważone koła po wymianie?
Źle wyważone koła mogą prowadzić do licznych problemów związanych z prowadzeniem pojazdu, co skutkuje pogorszeniem komfortu jazdy oraz zwiększeniem ryzyka awarii. Rozpoznanie tego stanu od razu po wymianie opon jest...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas