Artykuł sponsorowany
Koronawirus jako wyzwanie dla biur rachunkowych

Koronawirus jako wyzwanie dla biur rachunkowych

Koronawirus to duże wyzwanie dla funkcjonowania biur rachunkowych, które muszą zapewnić sprawną obsługę Klientów na równie wysokim poziomie przy istniejących ograniczeniach fizycznego kontaktu. Dodatkowo istnieje wiele niejasności związanych z wprowadzoną w pośpiechu tarczą antykryzysową, więc telefony w biurach rachunkowych nie przestają dzwonić. Jak zatem usprawnić obieg dokumentów i pomóc Klientom przetrwać ten trudny dla nich czas?

Jak działają biura rachunkowe w dobie koronawirusa?

Koronawirus spowodował, że wiele firm musiało zamknąć całkowicie lub tymczasowo swoje działalności. Większość z nich, z uwagi na ograniczony kontakt z Klientami musiało przenieść swoje miejsce pracy do domu. W przypadku biur rachunkowych nie ma tutaj znaczenia, że kontakt z Klientem jest utrudniony, a także, że w większości biur brakuje pracowników lub są na zwolnieniach chorobowych - terminy podatkowe, jak obowiązywały, tak nadal obowiązują. W dodatku wprowadzana w pośpiechu tarcza antykryzysowa rodzi wiele niejasności i zapytań ze strony Klientów, a to powoduje, że telefony księgowych nie milkną.

Biura rachunkowe funkcjonują w trybie pracy zdalnej, albo pracują w dotychczasowym biurze, jednak starają się ograniczać fizyczny kontakt ze swoimi Klientami. Działania te są podyktowane zaleceniami rządu, w szczególności są odpowiedzią na apel o unikanie skupisk ludzi i bezpośredniego kontaktu. Jak zatem biura rachunkowe obsługują Klientów, którzy oczekują również wsparcia przy przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do uzyskania pomocy z tarczy antykryzysowej? Jak dowiadujemy się w rozmowie z ekspertem z biura rachunkowego MAYA w Dachowej, obsługującego zarówno osoby prywatne, jak i firmy:

Biura rachunkowe z uwagi na obecną sytuację związaną z koronawirusem, często proszą swoich Klientów o pozostawianie dokumentów w wyznaczonych do tego miejscach w biurze np. w korytarzu lub recepcji, zalecają wysyłkę dokumentów pocztą lub kurierem, lub umawiają wcześniej spotkania w przypadku pilnych spraw. Ma to zastosowanie w biurach, w których dokumenty nadal przekazywane są do zaksięgowania w tradycyjnej, papierowej formie.

Istnieją również specjalne systemy umożliwiające przesyłanie skanów umów, faktur, rachunków i innych potrzebnych plików pdf do biura. Wystarczy, że Klient wgra je wszystkie i po kilku sekundach będą już dostępne na komputerze pracownika biura rachunkowego.

Biura rachunkowe a praca zdalna

Z powodu koronawirusa wiele biur rachunkowych w dużej mierze pracuje zdalnie. Problemu z tym nie mają biura, które od początku swojej działalności korzystają z programów online, pozwalających wystawiać faktury, pobierać skany faktur kosztowych, czy przyjmować dokumenty w postaci skanów elektronicznych. Wszelkie rozliczenia i deklaracje wysyłane są przez internet. Rozwiązania chmurowe dają także możliwość efektywnego prowadzenia biura zdalnie.

Księgowanie w domu i wynoszenie dokumentów Klientów z biura może jednak naruszać przepisy dotyczące ochrony danych osobistych lub tajemnicy przedsiębiorstwa, dlatego dobrze jest wcześniej opracować szczegółowe procedury obiegu dokumentów. Praca w domu powinna odbywać się na sprzęcie służbowym, a wszelkie urządzenia wykorzystywane do pracy powinny być zabezpieczone hasłem dostępu, zaszyfrowaniem danych, oraz zainstalowaniem programu antywirusowego. Jeżeli zależy nam na bezpieczeństwie naszych danych oraz sprawnej i szybkiej obsłudze księgowej, warto skorzystać z usług biura rachunkowego w Poznaniu, które gwarantuje profesjonalne prowadzenie dokumentacji, skrupulatne obliczenia i pomoc w niejasnych sytuacjach.

W przypadku biur rachunkowych, które działają z tradycyjnymi dokumentami w formie papierowej, dobrze jest przestawić się w miarę możliwości na pracę online. Obecna technologia pozwala na łatwą pracę na skanach, zdjęciach, czy gotowych bazach danych, a dzięki temu nie będzie konieczne wynoszenie dokumentów poza miejsce pracy. Jeżeli jednak nie będzie innej możliwości, należy zadbać, aby żadna osoba nieupoważniona nie miała możliwości zapoznania się z nimi.

Kategorie
Warto przeczytać
Czym jest tzw. Mały ZUS i kto może z niego korzystać?
Kto może korzystać z ulgi Mały ZUS? Przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy w poprzednim roku wykazali dochód mniejszy niż 120 tysięcy złotych. Jeżeli zaliczasz się do tego grona, koniecznie sprawdź, co zrobić, aby...
Kompleksowe usługi księgowe dla firm z Progress
Rzetelne prowadzenie usług księgowych przez profesjonalną firmę taką, jak Progress z Grodziska Mazowieckiego, to podstawa, jeśli chodzi o sprawne działanie przedsiębiorstwa, a także jego dobre prosperowanie. W ten...
KPiR - kilka słów o książce przychodów i rozchodów
Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, jest zobowiązany do rozliczania się z urzędem skarbowym. Przepisy prawa regulują, które formy prowadzenia działalności objęte są obowiązkiem prowadzenia ksiąg rachunkowych, a...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×