Artykuł sponsorowany
Usterki, których nie wykrywa podstawowa diagnostyka komputerowa

Usterki, których nie wykrywa podstawowa diagnostyka komputerowa

Komputer pokładowy w samochodzie daje nam mnóstwo zalet, bo przede wszystkim steruje silnikiem i podzespołami, ale też między innymi monitoruje zużycie paliwa, czy czas i prędkość jazdy. Nowoczesne samochody z roku na rok w coraz większym stopniu opierają się na elektronicznych podzespołach. Jeśli któryś z nich działa nieprawidłowo, komputer pokładowy zapisuje ten fakt tak zwanym kodem błędu. Jeżeli w samochodzie zapali się ostrzegawcza kontrolka, poddajemy auto diagnostyce komputerowej. Nie wszystkie usterki jednak można w ten sposób wykryć. Jakich usterek nie wykryje podstawowa diagnostyka komputerowa?

Na czym polega diagnostyka komputerowa?

Zanim przejdziemy do tematu usterek, których w niektórych sytuacjach nie wykryje podstawowa diagnostyka komputerowa, przybliżymy, w jaki sposób ona właściwie działa. Jak już wspomnieliśmy we wstępie, jeśli któryś z podzespołów w naszym aucie działa nieprawidłowo, komputer pokładowy zapisuje to w formie kodu – zadaniem diagnostyki komputerowej jest odczytanie tych kodów. Prosta diagnostyka komputerowa nie zawsze wprost wskaże nam, z jaką usterką mamy do czynienia. Wynika to z faktu, że komputer pokładowy naszego samochodu rejestruje kod błędu w momencie, gdy któryś z czynników się nie zgłasza lub w sytuacji, gdy czujnik rozpozna wykroczenie poza pewne minimum lub maksimum. Jak mówi nam przedstawiciel firmy Auto Lux w Kalinówce, czujniki ulegają usterkom, czy zawieszają się, a wówczas podstawowa diagnostyka komputerowa nie wykryje właściwej usterki, bo komputer pokładowy jej nie zanotuje.

Kiedy nie obejdzie się bez doświadczonego mechanika?

Zdarzają się sytuacje, że z samochodem jest coś nie w porządku, jednak podstawowa diagnostyka komputerowa tego nie wykryje. Najczęściej wskazywany (bo najłatwiejszy do zrozumienia) przykład sytuacji, kiedy nie obejdzie się bez doświadczonego fachowca, związany jest z temperaturą pracy silnika. Zakres temperatury pracy silnika to np. od -30 st. C do +130 st. C. Czujnik się zawiesza i dla niego praca silnika to cały czas 10 st. C. Może się więc zdarzyć, że silnik pracuje nieprawidłowo (w naszym przykładzie: temperatura pracy przekracza zakres), ale komputer pokładowy tego nie odnotuje. Z czasem zaczynamy zauważać, że z samochodem jest coś nie tak, ale diagnostyka komputerowa nie wskaże nam właściwego powodu – wówczas potrzebujemy pomocy fachowego mechanika, który będzie wiedział, w jaki sposób szukać przyczyny problemu. Przykład: diagnoza komputerowa wskazuje niewłaściwy skład spalin, ale nie wskazuje problemów z temperaturą pracy silnika. Fachowiec musi wiedzieć, gdzie szukać przyczyny niewłaściwego składu spalin.

Kategorie
Warto przeczytać
Skup aut w Gdańsku - szybka i prosta sprzedaż
Usługa Skupu Aut w Gdańsku zyskuje na popularności, oferując szybkie i proste rozwiązania dla osób pragnących sprzedać swoje pojazdy. Współpraca z firmą zajmującą się tym procesem przynosi wiele korzyści, jednak przed...
Serwis Opon U Tomka – Na co zwrócić uwagę przy zakupie opon budowlanych?
Do opon przemysłowych zalicza się wszelkie ogumienie stosowane w pojazdach takich jak maszyny budowlane, rolnicze, ciągniki czy też inne rodzaje potężnych urządzeń, które pracują na dużych obciążeniach. W firmie Serwis...
Kiedy konieczna jest wymiana sprzęgła w samochodzie?
Wymiana sprzęgła w samochodzie to istotna kwestia, która może zaważyć na długotrwałym i bezpiecznym użytkowaniu naszego pojazdu. Wydaje się, że nie każdy kierowca wie, kiedy nadejdzie odpowiedni moment na jej...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas