Artykuł sponsorowany
Folia jako sposób zabezpieczenia lakieru samochodu

Folia jako sposób zabezpieczenia lakieru samochodu

Kiedyś oklejanie samochodu folią oznaczało zmianę jego koloru lub wykończenia. Najczęściej spotykane były samochody pokryte folią matową lub imitującą karbonową strukturę. Aktualnie nadal używa się folii w celu zmiany wyglądu samochodu, jednak na rynku popularność zdobywa przezroczysta folia, która ma za zadanie zabezpieczyć lakier samochodu.

 

Jakie są funkcje folii do oklejania samochodów?

Car wrapping, oprócz zadbania o walory estetyczne, ułatwia też utrzymanie karoserii w bardzo dobrym stanie. Folia do oklejania samochodów jest jedynym na rynku produktem, który faktycznie chroni lakier przed uszkodzeniami mechanicznymi. Dzięki temu można dłużej cieszyć się nienaruszoną blacharką.

 

Samochody należące do floty konkretnej firmy często są oklejane logo lub specjalną grafiką. Do tego celu najczęściej używa się folii monomerycznej, która sprawdza się w zastosowaniach krótkotrwałych (3-4 lata). Jest to tańsze rozwiązanie, które nie obciąża zbytnio kieszeni przedsiębiorcy. W samochodach firmowych trwałość folii nie jest tak ważna, ponieważ samochody leasingowe są wymieniane o wiele częściej, niż te prywatne.

 

Folia bezbarwna nie tylko chroni samochód przed zadrapaniami, ale też wydobywa głębię oryginalnego koloru lakieru. Ten rodzaj folii sprawdzi się szczególnie w samochodach, w których klienci nie chcą zmieniać fabrycznego koloru. Dodatkowo każda folia bezbarwna ma warstwę UV, która chroni lakier przed wyblaknięciem, co zapewnia jeszcze większą ochronę karoserii.

 

Jaką folię do oklejenia samochodu wybrać?

O rodzaje folii, które można dostać na rynku zapytaliśmy eksperta z firmy Ofoliowani:

 

Wyróżnia się trzy rodzaje folii: monomeryczna, polimerowa i wylewna. Ta pierwsza jest świetnym materiałem do oklejenia powierzchni gładkich i płaskich, przy których nie trzeba zachowywać dużej ostrożności. Jest najmniej elastyczną folią, dlatego ciężko pracuje się z nią na bardziej skomplikowanych powierzchniach. Charakteryzuje się też krótką żywotnością, ponieważ zachowuje trwałość tylko od 3 do 4 lat. Folia polimerowa jest już bardziej elastyczna, dlatego można jej używać przy powierzchniach nierównych i pofałdowanych. Ma dłuższą żywotność, ale jest też droższa. Ostatnim rodzajem folii jest folia wylewna. Używa jej się do oklejania całej powierzchni samochodu, dzięki czemu gwarantuje najlepszą estetykę naniesionej na nią grafiki. Dodatkowo może posiadać warstwę self-healing, dzięki której po podgrzaniu opalarką można usunąć powstałe na folii zadrapania. Jest najdroższa, ale i najbardziej wytrzymała - odpowiednio zadbana powinna starczyć na ok. 12 lat.

 

Jeśli nie ma się doświadczenia w oklejaniu samochodów, najlepiej jest udać się do firmy, która specjalizuje się w wykonywaniu takich usług oraz oferuje folie pochodzące tylko od sprawdzonych i renomowanych producentów. Specjaliści od car wrappingu z pewnością zapoznają swojego klienta ze specyfikacją każdej folii i pomogą dobrać odpowiedni rodzaj, kolor i wykończenie.

Kategorie
Warto przeczytać
Czy relingi dachowe to dobra inwestycja?
Relingi dachowe można zamontować we wszystkich rodzajach samochodów. Często stanowią one wyposażenie opcjonalne pojazdu. Nie są one niezbędne, ale są dużym udogodnieniem. Większe przedmioty wygodniej przewozić na...
Zastosowanie odciągów spalin samochodowych
Odciągi spalin to urządzenia służące do odprowadzania szkodliwych substancji emitowanych przez silniki samochodowe poza obręb zamkniętych pomieszczeń, w których znajdują się pojazdy. Stanowią one niezbędne wyposażenie...
Skąd brać części do samochodów amerykańskich?
Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup samochodu z amerykańskiego rynku. Jest to spowodowane wysoką jakością pojazdów, panującą modą i względami ekonomicznymi. Często okazuje się, że sprowadzenie uszkodzonego auta z...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas