Artykuł sponsorowany
Zarządzanie strategiczne – dlaczego doradztwo podatkowe jest tak ważne dla rozwojowych firm?

Zarządzanie strategiczne – dlaczego doradztwo podatkowe jest tak ważne dla rozwojowych firm?

Dzisiaj, aby uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku, bądź wysoką pozycję w swojej branży, nawet w wymiarze lokalnym, należy podążać szlakami wytyczonymi przez teoretyków i praktyków zarządzania strategicznego, którzy między innymi odpowiadają za sukcesy olbrzymich, światowych koncernów z Doliny Krzemowej. Ważnymi elementami organizacyjnymi firmy, w nowoczesnej metodologii jej prowadzenia, jest powierzanie obsługi kadrowo-płacowej oraz księgowo-rachunkowej zewnętrznym podmiotom. To z nimi – biurami usług księgowych – warto również kooperować przy wdrażaniu rachunkowości zarządczej, a także przy ważnych działaniach związanych z podatkami. Polecanym ekspertem jest między innymi Anna Skarła!

Doradztwo podatkowe – na co się składa?

Przepisy prawa gospodarczego, podatkowego, nieruchomościowego i skarbowego, bardzo często ulegają nowelizacjom. To niestety tworzy ryzyko niezastosowania się do danych warunków, przez przedsiębiorców, którzy stale nie obserwują przemian legislacyjnych, a także rynkowych oraz ekonomicznych. To dlatego doradztwo podatkowe jest dzisiaj niesamowicie ważne w środowiskach biznesowych. Nowoczesne formy tej dziedziny usług doradczych, pozwalają również firmom na osiąganie wielu korzyści organizacyjnych, czasowych, a także finansowych! Mowa o możliwości optymalizowania podatków, uszczelniania budżetu, budowania spójnej polityki ekonomicznej przedsiębiorstwa, czy planowania oraz prognozowania ruchów gospodarczych. Jest to dzisiaj istotne dla zarówno małych, jak i dużych firm – to one zgłaszają się do takiego eksperta, jak Anna Skarła!

Doradztwo podatkowe, w zależności od przyjętych zasad rachunkowości (księgowość pełna – księgi handlowe, sprawozdania finansowe; księgowość uproszczona – karty podatkowe, ryczałt ewidencjonowany, księgi przychodów i rozchodów), a także od wielkości przedsiębiorstwa oraz jego statusu prawnego, może dotyczyć: audytów podatkowych, optymalizacji podatkowych, doradztwa w zakresie podatku od towarów i usług (VAT), PIT i CIT, doradztwa w zakresie podatków od czynności cywilnoprawnych, opiniowania umów cywilnoprawnych oraz handlowych, czy nawet reprezentowania klienta w postępowaniach przed organami podatkowymi – tu pomocne są np. usługi związane z wyprowadzaniem zaległość względem Urzędu Skarbowego!

Jak znaleźć dobrego doradcę podatkowego?

Dobry doradca podatkowy, przede wszystkim będzie prowadził własne biuro usług księgowych, gwarantując również stałą współpracę w zakresie prowadzenia księgowości, czy spraw kadrowo-płacowych. Warto wybierać również na swojego partnera biznesowego, te podmioty, które zapewnią możliwość przygotowywania analiz finansowych, sprawozdań dla GUS, czy które świadczą pomoc przy zakładaniu nowych podmiotów gospodarczych, czy ich przekształcaniu. Dobry doradca podatkowy, musi również posiadać odpowiednie certyfikaty. Warto zwracać uwagę na te wydawane przez Stowarzyszenia Syndyków i Nadzorców Sądowych, a także przez Ministerstwo Finansów. Szerokimi kompetencjami w zakresie księgowości i doradztwa podatkowego, wyróżnia się Biuro Usług Księgowych Anny Skarły, której kancelaria została laureatem nagrody „Orły rachunkowości 2018”! To właśnie z takimi podmiotami należy podejmować długotrwałą, kompleksową i rozwojową współpracę.

Kategorie
Warto przeczytać
Biuro rachunkowe z doświadczeniem – powierz swoje finanse specjalistom Micash!
Obecnie z usług biur rachunkowych korzysta tysiące klientów indywidualnych, a także biznesowych. To druga grupa bardzo często podejmuje stałą i bardzo korzystną dla siebie współpracę, która dotyczy między innymi obsługi...
Na co zwracać uwagę, wybierając biuro rachunkowe
Zakładanie własnej firmy wiąże się z koniecznością pokonania wielu barier, w tym również prowadzenia ksiąg finansowych i rozliczania podatków. Małym i dużym firmom pomoc w tym zakresie oferują usługowe biura rachunkowe....
Biuro rachunkowe „BUR” – usługi księgowe dla klientów z województwa mazowieckiego
Biuro rachunkowe „BUR” mieści się w Zielonce i działa na rynku od 1992 roku. Zajmuje się obsługą księgową firm, fundacji, stowarzyszeń oraz osób prywatnych. Przedsiębiorstwo może się pochwalić 30-letnim doświadczeniem w...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×