Artykuł sponsorowany
Czym jest rendering produktów?

Czym jest rendering produktów?

Rendering produktów oznacza zobrazowanie wirtualnego modelu danego produktu. Projektanci wnętrz coraz częściej wykorzystują programy ułatwiające procesy twórcze oraz komunikację z klientem. Poprzez rendering możliwe jest stworzenie wizualizacji budynków, jak i poszczególnych pomieszczeń – wraz z całym wyposażeniem i dekoracją – w znaczący sposób usprawnia aranżację i umożliwia przedyskutowanie jej przyszłej formy. Warto również podkreślić, że takie przedstawianie obiektów stosuje się też w innych branżach, np. produkcji i sprzedaży.

Wizualizacja daje możliwość dostrzeżenia pełnego obrazu projektu. Wykorzystuje się ją zarówno na etapie dopracowywania designu, jak i promocji gotowego produktu. Pozwala na prezentację jakiegoś przedmiotu lub budynku w możliwie naturalny, jednak dwuwymiarowy sposób. Z kolei modelowanie 3D polega na opracowywaniu trójwymiarowej wersji danego artykułu w dedykowanym programie komputerowym. Czynności dokonuje się za pomocą różnych technik, najczęściej za pomocą siatek lub brył. Często kojarzone z nim renderowanie stanowi bardziej skomplikowaną procedurę, jednak w pełni zautomatyzowaną.

Renderowanie – definicja 

Rendering bywa określany jako końcowy etap tworzenia wizualizacji. W najprostszy sposób definiuje się go jako zmienianie dostarczonych danych w graficzną (lub dźwiękową) formę. Jest to wierne odwzorowanie obiektu – tak, aby jak najbardziej przypominał swój rzeczywisty kształt, wraz z kładzionym przez niego cieniem i odbitym światłem. 

Proces składa się z kilku kroków. Silnik programu poddaje dokładnej analizie udostępnione informacje i dostosowuje uzyskiwany obraz do naturalnych zjawisk optycznych i fizycznych, dodając mu głębi i barwy – tłumaczy przedstawiciel firmy Senteria.

Technologia znajduje zastosowanie w promocji różnorodnych artykułów, takich jak napoje, urządzenia RTV i AGD czy samochody. Realistyczna wizualizacja sprawia, że przedstawiony przedmiot wydaje się bardziej atrakcyjny, a materiał reklamowy przykuwa uwagę konsumenta. Swobodna manipulacja obrazem pozwala na dostosowanie efektu końcowego do przyjętego przez markę komunikatu. Rendering produktów stanowi najnowszą, a jednocześnie jedną z najbardziej popularnych form prezentacji oferty. Realistyczny przekaz w żaden sposób nie odbiega od prawdziwych cech towaru – jedynie uwydatnia jego atuty.

Renderowanie produktów dla sklepów internetowych 

Właściciele przedsiębiorstw typu e-commerce w szczególności powinni zapoznać się z definicjami różnych technik wizualizacji, jej poszczególnymi etapami oraz rozważyć zastosowanie takiej formy graficznego przedstawienia asortymentu. Sklepy internetowe, które korzystają z renderowania oferowanych produktów wyglądają na o wiele bardziej profesjonalne. Zwiększa się ich wiarygodność, a co za tym idzie – zaufanie użytkowników-klientów i sprzedaż. Być może nie da się dotknąć i osobiście przyjrzeć obiektowi zakupu, jednak realistyczna prezentacja umożliwia dostrzeżenie wielu detali.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak zintegrować sklep internetowy z Allegro?
Internetowe serwisy aukcyjne są bardzo ważnym kanałem handlu e-commerce. Obok gigantów rynku światowego, takich jak Amazon czy Ebay, na całym świecie funkcjonują serwisy lokalne. Niekwestionowanym liderem w Polsce jest...
Przelewy międzynarodowe – gdzie je wykonasz tanio i szybko?
Wiele osób mieszkających za granicą zastanawia się, jak najszybciej i najkorzystniej przelać pieniądze do rodzinnego kraju. Najpopularniejszymi opcjami są przelewy przez bank i przekazy pocztowe. Jednak oprócz banków i...
Sklep internetowy – własny magazyn czy fulfillment?
Własny sklep internetowy daje wiele możliwości. Musimy się jednak zastanowić nad tym, w jaki sposób chcemy realizować proces zamówień. Niektórzy chcą mieć własny magazyn, inni wolą postawić na fulfillment. Sprawdźmy, co...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×