Artykuł sponsorowany
Samochód na gaz czy na benzynę?

Samochód na gaz czy na benzynę?

W czasach, gdy cena paliwa zmienia się kilka razy w miesiącu, coraz częściej właściciele samochodów decydują się na zamontowanie instalacji LPG. To rozwiązanie, które zdobywa coraz większą liczbę zwolenników. Przed ostatecznym wyborem warto przeanalizować kilka rzeczy, aby mieć pewność, że jest to wybór idealny dla nas! A decydując się na montaż takiej instalacji skorzystać z usług profesjonalisty!

Pracownicy warsztatów samochodowych jak Ankor-Serwis, który działa na rynku od 1994 roku, obserwują niesłabnące zainteresowanie montażem instalacji LPG. Od lat to rozwiązanie jest postrzegane, jako oszczędność kosztów eksploatacji samochodu. Dlatego korzystając z usług naszego warsztatu mogą być Państwo pewni, że zapewnimy fachową obsługę w zakresie samochodowych instalacji gazowych. Doradzimy odpowiednie rozwiązanie, zamontujemy i wyregulujemy każdy rodzaj instalacji LPG.

To na gaz, czy na benzynę?

Tradycjonaliści, którzy kiedyś odpowiedzieliby na to pytanie „tylko na benzynę” coraz częściej wybierają opcję auta z instalacją LPG. Wciąż rosnące ceny paliwa to główny powód takiej zmiany, choć na korzyść instalacji gazowych przemawia fakt, że można je zamontować w niemal każdym samochodzie. Dziś wyróżnia się pięć generacji instalacji LPG. Różnią się one między sobą skomplikowaniem montażu i wymogami, jakie musi spełnić auto, aby móc ją w nim zainstalować oraz oczywiście kosztem montażu. Najprostsza I generacja to najstarszy model, który zakłada się w autach z lat 70/80 tych z silnikami gaźnikowymi. Kolejna II generacja różni się od pierwszej jedynie posiadaniem modułu elektronicznego, który odpowiada za mieszanie gazu z powietrzem. Rzadko można dziś spotkać III generację, która jest formą przejściową między II i IV. Najbardziej popularna wśród klientów jest IV, którą określa się również mianem sekwencynej. Jej główną zaletą jest to, że posiada tyle wtryskiwaczy gazu ile silnik posiada cylindrów, dzięki czemu gwarantuje bezawaryjną pracę silnika. Najnowsza V generacja wykorzystuje wtrysk gazu bezpośrednio do kolektora dolotowego i montowana jest w najnowszych modelach samochodów.

Wady i zalety instalacji LPG

Największa zaleta instalacji LPG to z pewnością niższe koszty paliwa. Sama instalacja oraz jej montaż zwraca się dość szybko, szczególnie, jeśli korzystamy z samochodu często np. wykorzystując go w firmie. Samochód z instalacją gazową powinien przechodzić kontrole techniczne, które mogą być nieco droższe niż przegląd samochodu bez takiej instalacji. Nowa instalacja powinna zostać również zgłoszona w Wydziale Komunikacji. Auto z instalacją LPG wymaga też częstszej wymiany filtrów, wtryskiwaczy czy reduktorów. Butla z gazem zabiera nam przestrzeń w bagażniku. Do tego nie jest ona tak duża, więc może zdarzyć się, że trzeba będzie częściej tankować samochód. Instalacja wymaga również regulacji, dlatego decydując się na LPG warto korzystać z kompleksowych usług warsztatów jak Ankor-Serwis.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak dobrać olej silnikowy?
W przypadku nowego auta, które kupiliśmy w salonie, dobór oleju jest sprawą banalnie prostą. Inaczej jest, gdy kupiliśmy samochód używany i nie mamy żadnych dokumentów, które informowałyby nas o historii jego...
Co zrobić, gdy wykryjemy awarię maglownicy w samochodzie?
Bezpieczeństwo podczas jazdy to, między innymi odpowiednia możliwość sterowania samochodem. Pojazd ma poruszać się tam, gdzie pokieruje go kierowca. Auto powinno również odpowiednio i szybko reagować na każdy ruch...
Na czym polega regeneracja turbosprężarki? Tłumaczą mechanicy warsztatu AUTOMAX
Warsztaty samochodowe wyspecjalizowane w serwisie turbosprężarek, podejmują się ich przeglądów, doważania na specjalistycznych maszynach, a także naprawy lub wymiany sterowników tychże podzespołów. Niektóre zakłady...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas