Artykuł sponsorowany
Piaskowanie felg aluminiowych jako sposób na ich regenerację

Piaskowanie felg aluminiowych jako sposób na ich regenerację

Felgi aluminiowe z czasem użytkowania tracą swój pierwotny wygląd. Z regeneracją takowych możemy łączyć prostowanie za pomocą specjalnej maszyny – wówczas jednak mówimy raczej o renowacji. Sposobem na regenerację felg aluminiowych, by przywrócić im estetykę, jest piaskowanie. To metoda na oczyszczenie i wyprofilowanie powierzchni, która po zabiegu technologicznym jest przygotowana do malowania proszkowego.

Piaskowanie tworzące fundament pod malowanie

Piaskowanie, które nazywa się również śrutowaniem i odwrotnie, to zabieg technologiczny, który polega na oczyszczaniu lub profilowaniu powierzchni. Piaskowanie to metoda obróbki strumieniowo-ściernej z użyciem silnego strumienia powietrza lub cieczy oraz materiału ściernego. Owym materiałem ściernym może być piasek – stąd też główna nazwa zabiegu, ale też tzw. śrutem w postaci szklanych kulek lub korundu. 

Jak mówią nam przedstawiciele lakierni i malarni proszkowej Technikor z siedzibą w Płochocinie pod WarszawąEfekt uzyskany przez piaskowanie jest podobny do tego otrzymywanego w wyniku szlifowania. Piaskowanie pozwala jednak dotrzeć detali (nowoczesne felgi samochodowe z aluminium mają tych detali i zakamarków sporo), ponadto powierzchnia wyczyszczona przez piaskowanie jest równiejsza, a do tego uzyskuje szorstkość odpowiednią do skutecznego pokrywania ją farbą. 

O tejże farbie i kolejnym etapie regeneracji aluminiowych felg w dalszej części artykułu.

Malowanie proszkowe – estetyka i zabezpieczenie aluminium

Jak wspomnieliśmy we wstępie, piaskowanie felg aluminiowych to sposób na przygotowanie ich powierzchni do pokrycia farbą. Co prawda z korozją kojarzymy przede wszystkim stal, jednak należy wiedzieć, że aluminium w kontakcie z tlenem tworzy naturalną warstwę utlenioną. Nawet jeśli nie zależy nam na nadaniu felgom innego koloru, aluminium należy zabezpieczyć. Malowanie proszkowe jest tutaj najlepszym rozwiązaniem, przy czym powinno być ono poprzedzone chromianowaniem, wytworzeniem właściwej powłoki konwersyjnej, czyli powłoki przyciągającej.

Dodajmy do powyższego, że powłoka lakiernicza uzyskana poprzez malowanie proszkowe to też powłoka odporna na chemikalia, uszkodzenia mechaniczne i temperaturę. Malowanie proszkowe to generalnie dwa etapy. Pierwszym z nich jest nałożenie naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na powierzchnię elementu. Następny etap to nagrzewanie elementu do temperatury w sięgającej nawet dwustu stopni Celsjusza. Farba ulega wówczas stopieniu i polimeryzacji, tworząc jednolitą powierzchnię.

Kategorie
Warto przeczytać
Tuning lamp samochodowych – ciekawe pomysły
Samochód jest pojazdem, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Służy on przede wszystkim do przemieszczania się. Jego ważnymi częściami są lampy i reflektory. Służą one do oświetlania...
Opony wielkogabarytowe. Gdzie je naprawić lub wymienić na nowe?
Opony wielkogabarytowe są produktami specjalnego przeznaczenia. Montuje się je w pojazdach, które wykorzystywane są na placach budowy, w kamieniołomach, kopalniach czy zakładach przemysłu ciężkiego. Każde z tych miejsc...
Jak radzić sobie z rdzą na nadkolach?
Rdzewienie elementów samochodu jest zmorą każdego kierowcy. Pojawienie się rdzy może być początkiem problemów nie tylko ze względów estetycznych, które powodują spadek wartości pojazdu, ale przede wszystkim dlatego, że...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas