Artykuł sponsorowany
Co zrobić, gdy wykryjemy awarię maglownicy w samochodzie?

Co zrobić, gdy wykryjemy awarię maglownicy w samochodzie?

Bezpieczeństwo podczas jazdy to, między innymi odpowiednia możliwość sterowania samochodem. Pojazd ma poruszać się tam, gdzie pokieruje go kierowca. Auto powinno również odpowiednio i szybko reagować na każdy ruch kierownicy. Aby jednak tak było, musi być sprawna maglownica, inaczej zwana również przekładnią kierowniczą. Dobrze jest wiedzieć, jaką rolę w samochodzie pełni ta część oraz co zrobić w przypadku wystąpienia awarii.

Czym jest maglownica?

Maglownica, oficjalnie zwana przekładnią kierowniczą, stanowi podstawowy element układu kierowniczego. Ponadto, jest uznawana za najważniejszą część w pojeździe. Jest to spowodowane faktem, że maglownica wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo osób znajdujących się w samochodzie – odpowiada za kierunek poruszania się pojazdu. Wpływa również na proces wspomagania kierownicy. 

Jak podkreślają eksperci z firmy Lauber: „W przypadku, kiedy ten element nie działa prawidłowo, niemożliwe jest utrzymanie prawidłowego toru jazdy. Poważna awaria może doprowadzić do niebezpieczeństwa w postaci wypadku”

Należy pamiętać, że maglownica zużywa się podczas każdej podróży samochodem, dlatego może często ulegać awarii. Trzeba mieć też na uwadze, że przez fakt występowania na rynku wielu rodzajów maglownic nie ma uniwersalnych porad naprawczych dla tego elementu. Mechanik podczas naprawy musi znać model samochodu, z którego pochodzi część. Dzięki temu możliwe jest właściwe rozpoznanie budowy, sprawności i właściwego funkcjonowania maglownicy.

Naprawa uszkodzonej maglownicy

Jeżeli dojdzie do awarii przekładni kierowniczej, nie należy zwlekać z usunięciem usterki. Powinno się to zrobić jak najszybciej, ponieważ pomoże to zapobiec dalszemu postępowaniu awarii i uchroni właściciela samochodu przed koniecznością kupna nowej maglownicy. Najczęściej wybieranym sposobem naprawy jest regeneracja przekładni kierowniczej. Polega ona na demontażu, ocenie stopnia zużycia i lokalizacji usterek. Potem dokonuje się koniecznych napraw, z uwzględnieniem wymiany podzespołów, konserwacji oraz malowania wszystkich elementów maglownicy. Na koniec następuje kontrola jakości przekładni kierowniczej oraz ponowny montaż wszystkich elementów. Trzeba pamiętać, że wszystkie części muszą być ze sobą odpowiednio połączone oraz uszczelnione – maglownica składa się z wielu elementów, które ze sobą współpracują. Ich nieprawidłowy montaż może spowodować niewłaściwe działanie całego układu.

 

Kategorie
Warto przeczytać
Co warto wiedzieć o naprawie automatycznych skrzyni biegów
W Polsce automatyczne skrzynie biegów wciąż nie cieszą się ani dużą popularnością, ani uznaniem kierowców. Przez lata pojazdy w nią wyposażone traktowane były z przymrużeniem oka. Jednak, z biegiem czasu, podejście do...
Taśmy maskujące – zastosowanie ze względu na temperaturę otoczenia
Przy wyborze taśmy maskującej powinno się zwracać uwagę nie tylko na potencjalną trwałość, ale przede wszystkim na jej odporność na wysoką temperaturę i na wilgoć. Już po kilkunastu godzinach od zamocowania taśmy poziom...
Regeneracja DPF/FAP aktywna a pasywna. Porównanie
Urządzeniami DPF/FAP nazywa się filtry cząstek stałych stosowane w samochodach z silnikiem Diesla. Ich zadaniem jest wychwytywanie sadzy, tak aby ograniczyć emisję spalin. Jest to niezwykle istotne dla zdrowia...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas