Materiał Partnera
Programowanie bram garażowych. Jakie parametry można ustawić?

Programowanie bram garażowych. Jakie parametry można ustawić?

Programowanie bram garażowych powinno zapewnić bezawaryjne działanie systemu. Najważniejsze parametry to siła wymagana do obsługi bramy, punkty spowolnienia, punkty skrajne i długości przerw. Właściwości napędu należy dopasować do potrzeb użytkowych oraz cech bramy. Dla bezpieczeństwa, podczas programowania należy także przetestować, czy brama reaguje na przeszkody.

Programowanie bramy. O czym warto pamiętać?

Właściwie ustawione parametry bramy wpływają na bezpieczny dostęp do obiektu, łatwość obsługi oraz częstotliwość koniecznych prac serwisowych i konserwacyjnych. Producent automatyki do bram Motorline podkreśla, że dobrze zaprogramowana brama nie ulega uszkodzeniom na skutek naprężeń wynikających z normalnej eksploatacji. Zmian mechanicznych bramy nie powinny powodować cykle otwierania w ilości deklarowanej przez producenta. Co więcej, brama nie powinna się zamykać, jeśli jej element uległ uszkodzeniu, co może zapobiec dalszej degradacji podzespołów.

Jak zaprogramować bramę garażową?

Programowanie bram automatycznych zawsze należy przeprowadzać przy zablokowanym napędzie. Najlepiej, jeśli automatyka bramy garażowej zakodowana zostanie przez ekipę montującą jednostkę i przetestowana pod względem bezpieczeństwa użytkowania. Monterzy ustawiają punkty spowolnienia, które określają etap podczas sekwencji otwierania i zamykania, w którym skrzydło ma spowolnić pracę. Zwykle jest to końcowy etap cyklu. Punkt skrajny programuje się, aby określić moment, w którym brama jest otwarta i zamknięta. Pozwala na zatrzymanie pracy skrzydła. Parametr długości przerw określa czas potrzebny od zakończenia jednego kompletnego cyklu do rozpoczęcia następnego. Z kolei siła wymagana do obsługi bramy jest ustawiana w celu określenia maksymalnego początkowego momentu siły. Parametr ten wpływa na sprawność działania napędu i szybkość jego pracy.

Jak zaprogramować pilot do bramy garażowej?

Kodowanie pilota jest czynnością niewymagającą wzywania serwisu. Jest konieczne każdorazowo po wymianie baterii. Aby zaprogramować pilot, należy stanąć pod napędem i nacisnąć przycisk programowania. Gdy dioda na napędzie zacznie migać, należy przycisnąć wybrany na pilocie przycisk i trzymać tak długa, aż kolor diody ulegnie zmianie. Zwykle w analogiczny sposób zachowują się diody na pilocie, jednakże sposób kodowania może się różnić w zależności od producenta. Nie mniej jednak schemat działania powinien być zbliżony.