Artykuł sponsorowany
Co obejmuje przegląd biurowej klimatyzacji?

Co obejmuje przegląd biurowej klimatyzacji?

Nowoczesne klimatyzatory to urządzenia, bez których nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowania w upalne dni. Ich obecność pozytywnie wpływa komfort pracowników, co przekłada się nie tylko na ich samopoczucie, ale także lepiej pozwala wykonywać powierzone im zadania. Sama instalacja to jednak nie wszystko – aby klimatyzacja spełniała swoje zadania, trzeba ją regularnie serwisować. Co obejmuje profesjonalny przegląd klimatyzacji?

Dlaczego należy systematycznie serwisować biurową klimatyzację?

Klimatyzator to urządzenie, które nie tylko chłodzi, ale i poprawia jakość powietrza w pomieszczeniu. Każdy pracodawca ma zatem prawny obowiązek dbania o ich należyty stan, co wynika z Kodeksu Pracy oraz należy do zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Urządzenie to, czyszcząc powietrze, gromadzi na specjalnych filtrach różnego rodzaju drobnoustroje, bakterie czy kurz. Jeżeli filtry te nie będą regularnie wymieniane, wszystkie zanieczyszczenia będą ponownie rozprowadzane po pomieszczeniu, narażając pracowników na utratę zdrowia.

To jednak niejedyny problem. Niesprawne urządzenie może pracować znacznie głośniej, co skutkuje trudnościami z koncentracją. Dodatkowo, jak zaznacza ekspert z firmy DsTechnik, może spaść wydajność klimatyzatora, w związku z czym nie będzie on równie skutecznie wychładzać pomieszczenia i niewykluczone, że zwiększy się pobór energii, więc koszt jego eksploatacji również ulegnie zwiększeniu.

Jak często trzeba serwisować biurową klimatyzację i co taki serwis obejmuje?

Aby zapewnić bezawaryjną i bezpieczną pracę klimatyzacji należy ją serwisować przynajmniej 2 razy do roku. Może to jednak ulec zmianie, jeżeli producent klimatyzatora bądź firma montująca zalecą inaczej. Znaczenie ma także intensywność eksploatacji urządzenia, jego podatność na zanieczyszczenia czy sam rodzaj instalacji. Ponadto, jeżeli właściciel klimatyzacji zauważy niepokojące objawy, jak spadek wydajności urządzenia, przykry zapach dobiegający z jednostki czy jej głośniejszą pracę, powinien niezwłocznie skontaktować się z serwisantem.

Podczas przeglądu biurowej klimatyzacji specjalista sprawdza działanie wszystkich jej funkcji, elementów elektrycznych oraz układu odprowadzenia skroplin. Następnie weryfikuje szczelność układu i w razie potrzeby uzupełnia czynnik chłodzący. Na przegląd klimatyzacji składa się również jej dokładne czyszczenie, odgrzybianie oraz dezynfekcja. Ocenie podlega zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna jednostka. Każdorazowo serwisant wymienia także filtry wewnątrz urządzenia.

Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×