Materiał Partnera
Zalety i wady programów lojalnościowych

Zalety i wady programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe to podstawowa forma nawiązania relacji z klientem. Sklepy – zarówno internetowe, jak i stacjonarne – bardzo chętnie sięgają po tego typu formę budowania więzi, by przytrzymać klientów, ale także by ich zdobyć. Warto znać wszystkie zalety i wady programów lojalnościowych.

Lojalność XXI wieku

            W naszych czasach, lojalność stała się towarem. Dlatego tym bardziej ceni się różnego rodzaju karty lojalnościowe czy inne formy przywiązania klienta do sklepu. Są one bowiem namacalnym dowodem na uznanie. Technologie mobilne pozwalają na rozszerzenie programów o aplikacje, które z dają szereg dodatkowych możliwości. Dlatego dziś możliwości jest zdecydowanie więcej.

Przytrzymanie klienta

            Zaletą używania kart lojalnościowych jest przede wszystkim szansa na zatrzymanie u siebie klienta. Zbieranie pieczątek, znaczków, naklejek czy punktów samych w sobie dla uzyskania danej nagrody jest świetnym przyczynkiem do kolejnych zakupów. Dlatego wykorzystując dawanie korzyści, w zamian za kolejne zakupy, można z łatwością sprawić, by klient wrócił i został na dłużej.

Pozyskanie klienta

            Jednak tego rodzaju programy to także możliwość łatwego pozyskania klienta. Dlaczego? Dużo przyjemniej robi się bowiem zakupy w sklepie, który skupia się na kliencie i pozwala mu na branie czynnego udziału w różnego rodzaju promocjach czy akcjach rabatowych. Dlatego programy lojalnościowe są w tym wypadku przede wszystkim skutecznym argumentem przekonującym klientów do kupowania w danym miejscu.

Wymagania programów

            Nie jest rzecz jasna tak, że programy lojalnościowe nie mają minusów. Jest ich niewiele, ale bywają kosztowne. Takie programy wymagają pracy, zaangażowania oraz pomysłu. Nie mogą nudzić i nie mogą być wciąż oparte na tych samych schematach. W przeciwnym wypadku spowszednieją i staną się nieatrakcyjne. Dlatego warto wziąć pod uwagę także minusy i działać tak, by ich nie było w sklepowej działalności.

Kategorie
Warto przeczytać
Rozpoczęcie działalności gospodarczej. O czym warto pamiętać?
Wielu z nas marzy o tym, aby zrezygnować ze swojej stałej pracy na rzecz prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Zanim jednak zdecydujemy się na ten odważny krok, powinniśmy uświadomić sobie, że niesie on za sobą...
aleRanking – wybierz specjalistę z branży
Rankingi branżowe firm aleRanking to nieoceniona pomoc przy wyborze specjalisty. W zestawieniu prezentowane są polecane firmy z wybranej branży. Obecnie użytkownicy mogą skorzystać z rankingu biur rachunkowych,...
Umowy cywilnoprawne a ZUS
Zatrudnianie pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych cieszy się popularnością wśród przedsiębiorców. Trzeba jednak pamiętać, że umowa o dzieło i umowa zlecenie nie zawsze zwalnia z obowiązku opłacania składek ZUS....
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe