Materiał Partnera
Zalety i wady programów lojalnościowych

Zalety i wady programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe to podstawowa forma nawiązania relacji z klientem. Sklepy – zarówno internetowe, jak i stacjonarne – bardzo chętnie sięgają po tego typu formę budowania więzi, by przytrzymać klientów, ale także by ich zdobyć. Warto znać wszystkie zalety i wady programów lojalnościowych.

Lojalność XXI wieku

            W naszych czasach, lojalność stała się towarem. Dlatego tym bardziej ceni się różnego rodzaju karty lojalnościowe czy inne formy przywiązania klienta do sklepu. Są one bowiem namacalnym dowodem na uznanie. Technologie mobilne pozwalają na rozszerzenie programów o aplikacje, które z dają szereg dodatkowych możliwości. Dlatego dziś możliwości jest zdecydowanie więcej.

Przytrzymanie klienta

            Zaletą używania kart lojalnościowych jest przede wszystkim szansa na zatrzymanie u siebie klienta. Zbieranie pieczątek, znaczków, naklejek czy punktów samych w sobie dla uzyskania danej nagrody jest świetnym przyczynkiem do kolejnych zakupów. Dlatego wykorzystując dawanie korzyści, w zamian za kolejne zakupy, można z łatwością sprawić, by klient wrócił i został na dłużej.

Pozyskanie klienta

            Jednak tego rodzaju programy to także możliwość łatwego pozyskania klienta. Dlaczego? Dużo przyjemniej robi się bowiem zakupy w sklepie, który skupia się na kliencie i pozwala mu na branie czynnego udziału w różnego rodzaju promocjach czy akcjach rabatowych. Dlatego programy lojalnościowe są w tym wypadku przede wszystkim skutecznym argumentem przekonującym klientów do kupowania w danym miejscu.

Wymagania programów

            Nie jest rzecz jasna tak, że programy lojalnościowe nie mają minusów. Jest ich niewiele, ale bywają kosztowne. Takie programy wymagają pracy, zaangażowania oraz pomysłu. Nie mogą nudzić i nie mogą być wciąż oparte na tych samych schematach. W przeciwnym wypadku spowszednieją i staną się nieatrakcyjne. Dlatego warto wziąć pod uwagę także minusy i działać tak, by ich nie było w sklepowej działalności.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak sfinansować zakup mieszkania?
Rynek nieruchomości jest w ciągłym rozwoju. Każdego roku deweloperzy sprzedają coraz więcej mieszkań, a największą popularnością cieszą się właśnie te oferowane na rynku pierwotnym. Statystyczny Polak inwestuje w ...
Czym ma się kierować organizacja NGO wybierając biuro rachunkowe
Specyfika działania organizacji pozarządowych NGO zmusza do dostosowania usług księgowych oraz finansowych do konkretnych wymogów prawnych, a także do sposobów finansowania i zarządzania NGO. Każda z organizacji powinna...
Kontrola z urzędu skarbowego – co musisz wiedzieć?
Prowadząc firmę, przedsiębiorca powinien liczyć się z kontrolą z urzędu skarbowego. Czynności sprawdzające są zwykle stresujące – tym bardziej, że polskie prawo podatkowe jest dość skomplikowane. Warto być więc zawsze...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe