Artykuł sponsorowany
Zalety i wady programów lojalnościowych

Zalety i wady programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe to podstawowa forma nawiązania relacji z klientem. Sklepy – zarówno internetowe, jak i stacjonarne – bardzo chętnie sięgają po tego typu formę budowania więzi, by przytrzymać klientów, ale także by ich zdobyć. Warto znać wszystkie zalety i wady programów lojalnościowych.

Lojalność XXI wieku

            W naszych czasach, lojalność stała się towarem. Dlatego tym bardziej ceni się różnego rodzaju karty lojalnościowe czy inne formy przywiązania klienta do sklepu. Są one bowiem namacalnym dowodem na uznanie. Technologie mobilne pozwalają na rozszerzenie programów o aplikacje, które z dają szereg dodatkowych możliwości. Dlatego dziś możliwości jest zdecydowanie więcej.

Przytrzymanie klienta

            Zaletą używania kart lojalnościowych jest przede wszystkim szansa na zatrzymanie u siebie klienta. Zbieranie pieczątek, znaczków, naklejek czy punktów samych w sobie dla uzyskania danej nagrody jest świetnym przyczynkiem do kolejnych zakupów. Dlatego wykorzystując dawanie korzyści, w zamian za kolejne zakupy, można z łatwością sprawić, by klient wrócił i został na dłużej.

Pozyskanie klienta

            Jednak tego rodzaju programy to także możliwość łatwego pozyskania klienta. Dlaczego? Dużo przyjemniej robi się bowiem zakupy w sklepie, który skupia się na kliencie i pozwala mu na branie czynnego udziału w różnego rodzaju promocjach czy akcjach rabatowych. Dlatego programy lojalnościowe są w tym wypadku przede wszystkim skutecznym argumentem przekonującym klientów do kupowania w danym miejscu.

Wymagania programów

            Nie jest rzecz jasna tak, że programy lojalnościowe nie mają minusów. Jest ich niewiele, ale bywają kosztowne. Takie programy wymagają pracy, zaangażowania oraz pomysłu. Nie mogą nudzić i nie mogą być wciąż oparte na tych samych schematach. W przeciwnym wypadku spowszednieją i staną się nieatrakcyjne. Dlatego warto wziąć pod uwagę także minusy i działać tak, by ich nie było w sklepowej działalności.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak wybrać doradcę podatkowego
Wybór doradcy podatkowego nie jest prosty, ponieważ jesteśmy otoczeni różnymi biurami rachunkowymi na co dzień i ciężko nam ocenić, kto będzie rzeczywiście wart naszego zaufania. Wiele firm posiada w swojej ofercie samo...
Analiza procesów biznesowych krok po kroku
Bez wątpienia celem każdej firmy jest funkcjonowanie w sposób jak najbardziej sprawny i efektywny. Odpowiednio przeprowadzona analiza procesów biznesowych to działanie, które przybliża osiągnięcie tego celu. Dzięki niej...
Profesjonalna obsługa kadrowo płacowa, Lincost Biuro Usług Specjalistycznych Justyna Dąbrowska z Bydgoszczy.
Dobre biuro rachunkowe, swoją działalność opiera zazwyczaj na dwóch filarach. Jeden z nich to sprawy związane z księgowością oraz rachunkowością. Drugi, to z pewnością kadry i płace.  Aby rzetelnie prowadzić te...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×