Artykuł sponsorowany
Przewaga technologiczna w pośrednictwie finansowym

Przewaga technologiczna w pośrednictwie finansowym

Współpraca przynosi korzyści. Tak maksyma znajduje zastosowanie również w branży pośrednictwa finansowego. Dobrze przygotowane firmy skupiające pośredników kredytowych i ubezpieczeniowych powodują, że praca sprzedawców jest o wiele łatwiejsza. To one negocjują warunki współpracy z bankami i innymi instytucjami finansowymi. To one usprawniają rozliczenia i otrzymywanie prowizji. To one dbają o rozwój narzędzi, dzięki którym praca pośrednika finansowego jest łatwiejsza i przyjemniejsza. W zamian trzymują część prowizji wypłacanej przez instytucje finansowe.

Narzędzia są jednym z najważniejszych czynników, dzięki którym duże organizacje zachęcają do współpracy indywidualnych sprzedawców. Dobrze przygotowane i proste w obsłudze systemy informatyczne są źródłem przewagi konkurencyjnej. Jakie narzędzia są najskuteczniejsze? O czym należy pomyśleć by stać się dla pośrednika atrakcyjnym partnerem? Jakie systemy ułatwiają rozbudowę sieci sprzedaży?

Funkcjonalny CRM

Kolejnym bardzo ważnym obszarem, w którym można uzyskać przewagę konkurencyjną jest system CRM. Doradcy chcą pracować z klientami i chcą sprzedawać produkty finansowe, a nie wypełniać skomplikowane tabelki. Dlatego niezwykle ważne wdrożenie dedykowanego branży finansowej systemu CRM. Powinien on w maksymalnym stopniu ograniczać pracę związaną z raportowaniem wyników, a jednocześnie zapewniać doradcom maksymalną wiedzę o klientach i sprzedanych produktach. W końcu powinien upraszczać rozliczenia i dawać pewność, że pośrednicy zostaną należycie wynagrodzeni za swoją pracę.

Dobrze przygotowany CRM może zachęcić sprzedawców do rozpoczęcia współpracy, natomiast rozwiązanie którego obsługa jest zbyt pracochłonna będzie stanowiło poważną barierę dla potencjalnych współpracowników.

System zarządzania wiedzą

Produkty finansowe są bardzo skomplikowane, a pośrednik finansowy posiada w swojej portfelu kilkanaście lub kilkadziesiąt ofert. Do tego zmiany produktowe są praktycznie codziennością. Zadaniem dobrego doradcy jest przekazanie klientowi wszystkich najważniejszych informacji. Powinien to zrobić w sposób zrozumiały, a jednocześnie zachęcający klienta do skorzystania z jego usług. Klienci cenią profesjonalizm i dlatego warto wyposażyć doradców w narzędzia pozwalające im na zdobywanie i utrwalanie wiedzy. Do narzędzi takich zaliczyć można systemy e-learning oraz bazy wiedzy.

Systemy te powinny zawierać informacje nie tylko o produktach finansowcy, ale również o procedurach obowiązujących z bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych, firmach leasingowych, etc. Klienci są niecierpliwi i oczekują sprawnej obsługi. Pośrednik wyposażony w łatwo dostępne bazy wiedzy czuje się dobrze przygotowany do współpracy zarówno z klientem jak i instytucją finansową.

Zdobywanie wiedzy powinno być maksymalnie uproszczone. Dobrym przykładem są szkolenia, które nie mogą dezorganizować pracy pośrednika i ograniczać czasu jaki może przeznaczyć na pozyskiwanie oraz sprawną obsługę klientów. Dlatego stacjonarne szkolenia warto zastąpić systemami e-learning lub webinariami.

Oczywiście możliwości jest dużo więcej i warto szukać także innych rozwiązań. Jednak wdrożenie funkcjonalnego i prostego w obsłudze systemu CRM oraz profesjonalnego systemu umożliwiającemu szybkie zdobywanie wiedzy to warunki konieczne do osiągnięcia sukcesu w jakże konkurencyjnej branży pośrednictwa finansowego. Dlatego warto inwestować w te narzędzia.

Źródło: DaVinci Studio - Tworzenie aplikacji mobilnych

Kategorie
Warto przeczytać
Jak znaleźć najtańsze OC na rynku?
Ubezpieczenie OC to obowiązkowa polisa dla wszystkich właścicieli pojazdów mechanicznych. Jej brak wiąże się z wysokimi karami finansowymi. Dla wielu osób zakup OC kojarzy się z dużymi wydatkami. Nie musisz jednak...
Ranking pożyczek na raty
Pożyczki spłacane w częściach są w większości przypadków wygodniejsze, i pozwalają na dobranie warunków zobowiązania według potrzeb danej osoby. Obecnie na rynku znajdziemy setki tego typu produktów finansowych, przez...
Do kiedy złożyć zeznanie podatkowe?
Obowiązkiem podatnika jest złożenie zeznania podatkowego za poprzedni rok. W tym roku nie będziemy musieli robić tego samodzielnie. Zeznanie złoży za nas bowiem urząd skarbowy. Dowiedz się, jakich terminów nie...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×