Najważniejsze cechy biura rachunkowego

Najważniejsze cechy biura rachunkowego

Biura rachunkowe są dziś bardzo popularne i oferują bogaty wybór usług w zakresie prowadzenia księgowości. Decydując się na skorzystanie z oferty biura rachunkowego, warto wiedzieć, czym wyróżnia się dobre biuro i na co zwracać uwagę podejmując z nim współpracę.

Strony www Strony www

Kompetencje i zakres odpowiedzialności cywilnej

Nowoczesne przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z usług zewnętrznych firm, zawierając z nimi umowy, dzięki którym pozbywają się problemu związanego z prowadzeniem działu kadr, zatrudnianiem kolejnych pracowników czy też prowadzeniem księgowości. Szczególnie popularne są dziś biura rachunkowe do wynajęcia, których na rynku usług jest bardzo wiele. Kiedy trzeba podjąć decyzję o wyborze tego właściwego, warto zwrócić uwagę na najważniejsze cechy, które w przyszłości mogą zagwarantować solidną współpracę i jak najwięcej korzyści. Pierwszą z nich są kompetencje, czyli udokumentowane odpowiednimi świadectwami uprawnienia samego biura oraz jego poszczególnych pracowników.

Obok imiennego certyfikatu niezbędne jest też legitymowanie się dyplomem ukończenia studiów w określonym kierunku albo świadectwem zdania egzaminu zawodowego na księgowego. Poświadczeniem kompetencji może też być przynależność biura do Stowarzyszenia Księgowych w Polsce lub Centrum Informacji Księgowej, dbających o przestrzeganie etyki zawodowej przez swoich członków. Biuro posiada też wykupioną polisę OC gwarantującą odpowiedzialność cywilną do wysokości 5000 euro. Biura dbające o swoich klientów opłacają wyższą składkę, dzięki czemu jest również szansa na wyższe odszkodowanie w przypadku popełnionych błędów.

Wsparcie merytoryczne i zakres współpracy

Prowadzenie księgowości wymaga na bieżąco wyjaśniania wszelkich kwestii, systematycznego dostarczania i korygowania dokumentów czy wnoszenia opłat. Powierzając swoje finanse osobom z zewnątrz, chcemy całkowicie uwolnić się od problemu, dlatego ważną cechą dobrego biura rachunkowego jest wsparcie merytoryczne. Sprowadza się ono do systematycznych kontaktów telefonicznych lub osobistych przydzielonego księgowego, który informuje nas o brakujących rachunkach, konieczności wniesienia miesięcznej opłaty za telefon, ubezpieczenie czy stawienia się w określonym urzędzie w celu dopełnienia formalności. Istotna jest również możliwość wymiany dokumentów drogą elektroniczną oraz kontakt nie tylko w godzinach urzędowania.

Kolejną cechą decydującą o jakości biura jest szeroki zakres współpracy. Podpisując umowę o świadczenie usług księgowych, mamy możliwość ustalić, do jakich obowiązków będzie się ona sprowadzała. Biuro rachunkowe uwolni swojego podopiecznego od wszelkich spraw związanych z księgowością, np. nie ograniczy się jedynie do wypełnienia zeznań podatkowych, ale również dostarczy je do urzędu. Dodatkowe usługi to chociażby zarządzanie płatnościami za faktury, poradnictwo podatkowe, poszukiwanie korzystnych dla formy działania rozwiązań finansowych. Piątą istotną cechą biura są korzystne ceny usług oraz związane ze współpracą dodatkowe propozycje finansowe, jak na przykład zniżki dla stałych klientów czy przy pełnym pakiecie usług.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak zmienić formę opodatkowania działalności gospodarczej?
Marzenie o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej to jedno, ale już na starcie przedsiębiorcy muszą zmierzyć się z niełatwą decyzją – wyborem odpowiedniej formy opodatkowania. Wybór ten może wpłynąć na wysokość...
Obsługa kadrowo-płacowa – wsparcie w dobie pandemii
Obsługa kadrowo-płacowa jest bardzo ważnym elementem funkcjonowania każdej firmy, niezależnie od tego, czy zatrudnionych jest kilku, czy kilkuset pracowników. Wsparcie w zakresie kard i płac w firmie nabrało...
Jak przygotować się na Święta?
Święta Bożego Narodzenia to jeden z najpiękniejszych okresów w roku. Święta to prezenty, pyszne potrawy, a co najważniejsze czas spędzony wspólnie z najbliższymi. Przyjemności te często jednak łączą się ze stresem i...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas