Artykuł sponsorowany
Faktoring dla małych i średnich przedsiębiorstw - dlaczego warto?

Faktoring dla małych i średnich przedsiębiorstw - dlaczego warto?

Mniejsze i średnie firmy powszechnie borykają się brakiem dostępu do pieniędzy. Na szczęście, istnieje wiele sposobów na ograniczenie tego problemu. Jeden z nich to faktoring.

Faktoring dla małych i średnich przedsiębiorstw - dlaczego warto?

Małe i średnie firmy, nawet jeśli się rozwijają, często są w niełatwej sytuacji finansowej. Jednym z największych wyzwań stojących przed tymi firmami jest brak wystarczającego kapitału obrotowego. Tymczasem, kapitał ten stanowi serce firmy, ponieważ sprawia, że przedsiębiorcy mogą:

sprawnie działać,

wywiązywać się z podjętych zobowiązań,

inwestować w rozwój prowadzonego biznesu.

Jeśli weźmie się pod uwagę te trudności, faktoring okazuje się nieocenionym narzędziem wspierającym finanse firmowe.

Faktoring - jak to działa? Faktoring jako sposób na poradzenie sobie z barierą kapitałową

Dlaczego faktoring stał się tak ważny szczególnie w przypadku małych i średnich firm? Cóż, powodów jest wiele; po pierwsze, pozwala nam on szybko pozyskiwać środki potrzebne na bieżącą działalność biznesową. W praktyce przez faktoring rozumie się upłynnienie wierzytelności od odbiorców.

Takie rozwiązanie daje firmom natychmiastowy dostęp do środków, które można przeznaczyć na przykład na:

  • pokrycie bieżących zobowiązań,

  • zakup surowców,

  • inwestycje w rozwój.

Małe firmy często borykają się z problemem w postaci zbyt niskiej płynności z powodu opóźnień w płatnościach od klientów. W takich sytuacjach faktoring może być skutecznym rozwiązaniem zapewniającym płynność finansowania i pozwalającym uniknąć kryzysów płatniczych. Dzięki przeniesieniu ryzyka niewypłacalności na faktora (mianem tym określa się firmy udzielające finansowania w postaci faktoringu) firmy mogą skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, nie martwiąc się przy tym o przyszłe płatności. Pozwala to na efektywniejsze zarządzanie ryzykiem kredytowym i minimalizuje straty.

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że małe i średnie przedsiębiorstwa mogą zyskać przewagę konkurencyjną na rynku poprzez korzystanie z usług faktoringowych. Szybki dostęp do środków finansowych pozwala elastycznie reagować na zmieniające się warunki rynkowe oraz wdrażać nowe projekty. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że poprawia to efektywność biznesu i zwiększa konkurencyjność. To wciąż nie wszystko. Powierzając zarządzanie (windykację) należnościami profesjonalistom, firmy mogą odchudzić swoje działy finansowe, pozwalając im skoncentrować się na ważniejszych aspektach swojej działalności. Taki stan rzeczy pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich i czasu, umożliwiając firmom skoncentrowanie się na realizacji swojej misji i celów strategicznych.

Podsumowanie

Podsumowując, faktoring dla małych i średnich przedsiębiorstw cenne narzędzie, które jest przydatne w strategii zarządzania ryzykiem i efektywności operacyjnej przedsiębiorstwa. Korzystanie z niego może nam pomóc w:

  • zapewnieniu firmie płynności finansowej,

  • zmniejszeniu ryzyka upadłości,

  • poprawie konkurencyjności rynku

  • odchudzeniu działów finansowych.

W ten sposób faktoring może stać się nieocenionym wsparciem dla małych i średnich przedsiębiorstw, pomagając im przetrwać i prosperować w dynamicznym środowisku biznesowym.

Kategorie
Warto przeczytać
Potrzebujesz pieniędzy? Poznaj 5 praktycznych porad, jak bezpiecznie je zdobyć
Trudna sytuacja finansowa wymaga szybkiego działania, które pozwoli podreperować domowy budżet i uniknąć poważniejszych problemów. Aby nie wpaść w długi i opłacić wszystkie rachunki w terminie, warto szukać sposobu...
Zmiany w ryczałcie. Dla kogo 15%?
Nowelizacja przepisów Ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych...
Kompleksowe usługi księgowe dla firm z Progress
Rzetelne prowadzenie usług księgowych przez profesjonalną firmę taką, jak Progress z Grodziska Mazowieckiego, to podstawa, jeśli chodzi o sprawne działanie przedsiębiorstwa, a także jego dobre prosperowanie. W ten...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×