Artykuł sponsorowany
Faktoring a tradycyjne źródła finansowania - porównanie korzyści i ograniczeń

Faktoring a tradycyjne źródła finansowania - porównanie korzyści i ograniczeń

W branży budowlanej czy logistyce długi terminy spłaty wystawianych faktur to norma. Jednocześnie czekanie na przelew 60 czy nawet 90 dni poważnie wpływa na płynność finansową przedsiębiorstwa. Aby w takich warunkach zyskać środki na spłatę własnych rachunków, składek ZUS, podatków czy wynagrodzeń pracowników możesz skorzystać z tradycyjnych źródeł finansowania albo wypróbować faktoring, który w ostatnich latach podbija rynek.

Tradycyjne źródła finansowania wciąż wiodą prym

Za tradycyjne formy finansowania uznawane są: kredyt obrotowy (przeznaczony na spłatę bieżących zobowiązań), linia kredytowa (możliwość zadłużenia do określonego limitu) i pożyczka (udzielana nie tylko przez banki).

Z finansowania zapewnianego przez instytucje sektora bankowego korzystają Ci przedsiębiorcy, którzy są w stanie udowodnić zdolność do zwrotu pożyczonych pieniędzy. Jeśli jednak Twoja firma istnieje krótko na rynku albo dotąd nie korzystałeś z kredytów – Twoja zdolność kredytowa staje pod znakiem zapytania. Sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje, gdy prowadzisz działalność innowacyjną. Jeśli bank uzna, że biznes nie rokuje – może nie chcieć ryzykować udzielenia Ci wsparcia finansowego.

Dużym plusem korzystania z tradycyjnych źródeł jest natomiast rozkład rat w czasie. Czasami jest to kilka miesięcy, a innym razem kilka lat. Choć więc ubieganie się o kredyt czy pożyczkę jest czasochłonne i wymaga dostarczenia wielu dokumentów, to właśnie ze względu na ratalny system spłat jest tak popularny. Warto też dodać, że pożyczki i kredyty są niżej oprocentowane niż alternatywne formy finansowania.

Faktoring z dnia na dzień staje się coraz bardziej popularny

Faktoring to alternatywny sposób finansowania działalności przedsiębiorstwa. Funkcjonuje obok leasingu, venture capital czy sprzedaży praw do udziału w zyskach. Szturmem podbija rynek i wszystko wskazuje na to, że przekona się do niego wkrótce większość przedsiębiorców, którym zależy na płynności finansowej i stabilnym rozwoju firmy.

Faktoring wierzytelnościowy jest, w dużym uproszczeniu, sprzedażą faktur za gotówkę. Pozwala czasami nawet w ciągu kilku godzin zyskać pieniądze z tytułu wystawianych klientom faktur z odroczonym terminem płatności. To firma faktoringowa je opłaca i przejmuje komunikację z kontrahentem, a następnie odzyskuje należności.

Z usługi mogą skorzystać nie tylko duże firm, ale też mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Jest to skuteczny sposób na zapewnienie płynności finansowej, który nie obciąża przy tym bilansu firmy ani nie wpływa na zdolność kredytową, jak to ma miejsce przy korzystaniu z tradycyjnych forma finansowania.

Musisz się jednak liczyć z nieco wyższymi kosztami niż przy korzystaniu z kredytu czy pożyczki. W tym wypadku opłacasz prowizję (około 0,2–3% w skali miesiąca) i odsetki opierające się na WIBOR (dziennej stawce).

Jeśli jednak poinformujesz klientów, że współpracujesz z firmą faktoringową i to pozwala Ci za każdym razem wystawiać faktury z odległym terminem płatności – klienci chętniej będą z Tobą współpracować. Zyskają komfort, że po zakupie produktu czy skorzystaniu z usługi opłacą fakturę dopiero za dwa czy trzy miesiące. 

Kategorie
Warto przeczytać
Co sprawdzają banki przed udzieleniem kredytu?
Banki oferują wiele różnych kredytów i pożyczek, ale nie są instytucją charytatywną, która udzieli nam wsparcia, tylko firmą, która na pożyczaniu pieniędzy zarabia. Dlatego każdy bank sprawdza przychodzących do niego...
Jak wygląda zdalna współpraca z biurem rachunkowym?
Kompleksowa obsługa księgowa jest idealnym rozwiązaniem dla dużych, jak i rozwijających się przedsiębiorstw. Dzięki usługom biura rachunkowego można zaoszczędzić mnóstwo czasu, pieniędzy oraz zbędnego stresu. Wiele firm...
Różnice między księgowością pełną a uproszczoną
Jednym z obowiązków właścicieli firm jest ewidencjonowanie operacji finansowych prowadzonego przedsiębiorstwa. Sposób rejestrowania wydatków zależy od formy prowadzonej działalności oraz od wielkości osiąganych...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×