Artykuł sponsorowany
Cyfrowe przetwarzanie faktur przychodzących

Cyfrowe przetwarzanie faktur przychodzących

Sprawowanie kontroli nad fakturami jest nie tylko czasochłonnym, ale przede wszystkim wymagającym uwagi zadaniem. W dobie współczesnych technologii, wykorzystanie odpowiedniego systemu pozwala na elektroniczny obieg dokumentów. W znacznym stopniu przyśpiesza to  funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Na czym polega ten proces? Sprawdź, jakie są jego zalety i komu warto zlecić taką usługę.

Na czym polega prawidłowy obieg dokumentacji w firmie?

– Dla prawidłowego funkcjonowania każde przedsiębiorstwo wymaga właściwie prowadzonej dokumentacji. Dotyczy to obrotu dokumentami, które mają znaczenie strategiczne. W głównej mierze odnosi się to do wszelkiego rodzaju faktur, które spływają do firmy tradycyjnie w formie drukowanej oraz w formie elektronicznej. Często konieczne jest ich archiwizowanie, a to generuje dodatkowy czas potrzebny na ich uporządkowanie i konieczność organizacji specjalnego miejsca — zauważa specjalista z firmy e.volution.

Pomimo rozwoju technologicznego oraz możliwości wystawiania faktur on-line, w dalszym ciągu wymagane jest otrzymywanie części z nich w formie tradycyjnej. Odpowiednia archiwizacja ma na celu uporządkowanie dokumentów oraz przypisanie ich do konkretnych teczek, czy segregatorów.

Elektroniczny obieg dokumentów — na czym polega proces automatyzacji?

Tradycyjne archiwizowanie dokumentacji firmowej to nie tylko większa ilość obowiązków względem pracowników.  To także większe prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Zdecydowana większość dużych i średnich przedsiębiorstw korzysta z elektronicznego obiegu dokumentów, który umożliwia wprowadzenie do firmy najnowszych rozwiązań pozwalających na usprawnienie wszelkich procesów związanych z prowadzeniem dokumentacji. Dzięki wprowadzeniu automatyki do przedsiębiorstwa, jego właściciel zyskuje między innymi:

  • oszczędność czasu pracowników,
  • ograniczenie liczby błędów,
  • wygodny system katalogowania faktur,
  • sprawny system wyszukiwania konkretnych pozycji.

Faktury, które obecnie stanowią podstawę działalności wielu firm, w dalszym ciągu w większości przypadków wystawiane są w formie papierowej. Poprzez odpowiednie oprogramowanie w bardzo prosty sposób możliwe jest ich skanowanie, przetwarzanie oraz katalogowanie.

Komu powierzyć zadanie elektronicznego obiegu dokumentów?

Decydując się na rozwiązanie, jakim jest automatyzacja napływających faktur oraz innych dokumentów, właściciel przedsiębiorstwa staje przed trudną decyzją. Przy wyborze zewnętrznego dostawcy oprogramowania konieczne jest wzięcie pod uwagę wielu elementów. Liczy się doświadczenie firmy w świadczeniu danej usługi oraz technologia, jaką dysponuje. Warto również dodać, że oprogramowanie może być skonfigurowane indywidualnie dla każdego odbiorcy. Właściciel firmy lub jego księgowość może wybrać sposób segregowania dokumentacji oraz jej katalogowania w elektronicznym archiwum. Indywidualne dopasowanie możliwości oprogramowania jest niezwykle istotne, gdyż każde przedsiębiorstwo ma swój własny, unikatowy system segregowania faktur.

Kategorie
Warto przeczytać
Załóż firmę! Wskazówki dla przedsiębiorcy
BiznesFinder jest serwisem, dzięki któremu dowiesz się, jak krok po kroku stworzyć własną firmę. Chciałbyś założyć jednoosobową działalność gospodarczą? Może zastanawiasz się nad spółką? Zawsze warto zaczerpnąć...
Łatwe początki w swojej działalności gospodarczej z Kancelarią Finansowo-Księgową Saldo Sp. z o.o.
Zakładasz jednoosobową działalność gospodarczą i chciałbyś, żeby całą księgowością i rachunkowością zajęła się jedna firma, tak aby nie pojawiły się żadne błędy, tym bardziej, jeśli nie jesteś wtajemniczony w świat...
Optymalizacja podatkowa – ryzyka i korzyści
Optymalizacja podatkowa, zwana również „unikaniem opodatkowania”  to działania, których dokonuje się w celu zminimalizowania zobowiązań podatkowych, wykorzystując do tego instytucje prawa podatkowego czy prawa...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×