Artykuł sponsorowany
Jaką rolę odgrywa fulfillment w obsłudze e-commerce?

Jaką rolę odgrywa fulfillment w obsłudze e-commerce?

Sprawna obsługa e-commerce to w przypadku sklepów internetowych klucz do sukcesu. Aby zadbać o szybką wysyłkę, bezproblemową dostawę i łatwy zwrot, warto zainwestować w fulfillment. Co daje outsourcing logistyki?

Co to jest fulfillment i kto się nim zajmuje?

Fulfillment to usługa, która polega na przekazaniu działań z łańcucha logistycznego na ręce zewnętrznego podmiotu. Tego typu świadczenia stworzone są z myślą o obsłudze e-commerce. Wszystko dlatego, że w ramach fulfillmentu firma może zlecić magazynowanie towarów, kompletowanie i pakowanie zamówień, wysyłkę paczek oraz przyjmowania zwrotów lub reklamacji.

Kto realizuje takie zlecenia? Fulfillment zazwyczaj znajduje się w ofertach firm kurierskich, ponieważ z racji swojej specjalizacji mają one zaplecze do kompleksowej obsługi zamówień. Outsourcingiem logistyki zajmuje się m.in. InPost, którego oferta dostępna jest pod adresem https://inpost.pl/fulfillment. Tak duży i doświadczony podmiot spedycyjny może zapewnić sprawną realizację zleceń, która jest kluczowa do powodzenia w dynamicznej branży handlu internetowego.

Dlaczego sprawna obsługa e-commerce jest ważna?

Szybka i sprawna obsługa e-commerce ma obecnie ogromne znaczenie. Wszystko dlatego, że na przestrzeni kilku ostatnich lat można zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania handlem w sieci. Do popularności internetowych zakupów w dużej mierze przyczyniła się pandemia, która zmieniła nawyki wielu konsumentów.

Klienci zdali sobie sprawę, że zdalne sprawunki często są znacznie bardziej komfortowe niż wyprawa do stacjonarnego sklepu. Warto jednak zauważyć, że wygoda zamawiania produktów bez wychodzenia z domu, to tylko jeden z czynników wpływających na powodzenie branży e-commerce.

Klienci cenią sobie też szybkie dostawy, łatwe zwroty czy dobry kontakt ze sprzedawcą. Wszystkie te aspekty to nic innego jak obsługa e-commerce. Zadbanie o jak najlepszy przebieg procesów związanych z realizacją zamówień daje firmie szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji i zapadnięcie w pamięci konsumenta.

Czy outsourcing obsługi e-commerce jest dla każdego?

Przekazanie obsługi e-commerce na ręce podmiotu zewnętrznego ma wiele zalet. Oprócz tego, że fulfillment pomaga zachować najwyższy standard realizacji zamówień, to pozwala również zaoszczędzić.

Outsourcing eliminuje wydatki na rzecz wynajmu lub kupna maszyn magazynowych i przestrzeni do przechowywania towaru. Podczas korzystania z tego świadczenia odchodzą też koszta związane z zatrudnieniem obsługi hali oraz zaopatrzeniem w produkty do pakowania paczek. Firma zyskuje również czas, który do tej pory poświęcała na działania logistyczne.

Warto jednak podkreślić, że korzyści z zewnętrznej obsługi e-commerce, nie zawsze są odczuwalne we wszystkich przypadkach. Fulfillment to usługa skrojona pod spore firmy, które obsługują kilkaset zamówień miesięcznie. Małe sklepy czy start-upy po przekazaniu działań z łańcucha logistycznego często wcale nie odczuwają znaczącego odciążenia. Poza tym, przy niskim popycie mogą one zapłacić więcej za korzystanie z outsourcingu niż za prowadzenie samodzielnej obsługi e-commerce.

Kategorie
Warto przeczytać
Mapa podróży klienta wewnętrznego
Sporządzenie mapy podróży klienta – Customer Journey Map ­– prowadzi do udoskonalenia doświadczeń klienta z organizacją lub firmą. Mapa taka ma formę diagramu ilustrującego drogę, jaką klient musi przebyć, aby dokonać...
Zdrowa dieta z żywnością ekologiczną firmy Eko-Wital!
Na zmianę diety decydujemy się ze względów zdrowotnych oraz po to, aby mieć lepsze samopoczucie i czuć się lepiej we własnej skórze. Ważne jest również to, aby dbać o zdrowe i wartościowe posiłki. Można je przygotować z...
Jak wybierać gadżety reklamowe w zgodzie z ekologią?
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej coraz więcej firm zwraca uwagę na aspekt zrównoważonego rozwoju i dbałość o środowisko. Właśnie dlatego, warto przyjrzeć się trendom w zakresie ekologicznych gadżetów...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×